Avstralija – Land “Down Under” – dežela kontrastov in vzhajajočega sonca

Beja Prohart
Beja je nadaljevala svojo pot okrog sveta s Kitajske proti deželi vzhajajočega sonca oziroma Deželi tam spodaj (Land Down Under), kot jo nekateri imenujejo. Če ste zamudili prvi del potopisa okrog sveta, ko se je Beja potepala po Evropi, si ga lahko pogledate tukaj. Prav tako si lahko tukaj pogledate drugi del potopisa okrog sveta, ko se je Beja podala z vlakom po transsibirski železnici, na dolgo in zanimivo pot iz Rusije do Kitajske. Nekaj časa je preživela v Pekingu in Shanghaju, nato pa se odpravila proti Avstraliji.
Let iz Hong Konga v Sydney me je zelo utrudil. Zaradi menjave časovnih pasov sem ob pristanku v Avstraliji začutila hud jet lag. V Sydneyju sem si raje vzela malo časa za počitek, saj sem vedela, da se bom tja še vrnila. S preostalo ekipo sem spočita odletela v Brisbane.

Na kosilu s kuščarji

Brisbane je živahno in moderno mesto, primerno za nakupovanje, večerne pijačke in zabave. Nemogoče je pozabiti, da si v Avstraliji, saj se v restavracijah in parkih pogosto pojavijo kuščarji ter eksotične ptice. Nič nenavadnega niso niti kenguruji, ki se sprehajajo po cestah in golf igriščih.
Picture
Nekaj popolnoma vsakdanjega je, da te med kosilom obiščejo kuščarji in ptice.
S kuščarjem (legvanom) na kosilu v mestu Brisbane.

Surfers paradise poln morskih psov in meduz

Blizu Brisbana se nahaja slavna plaža Surfers paradise, kjer smo ob pogledu na sama popolno izklesana telesa preživeli prelep dan. Zaradi močnih tokov in visokih valov plavanje tam ni dovoljeno. Na natančno določenih predelih je možno le namakanje, a je treba biti izredno pazljiv. V vodi se nahajajo morski psi, ki so veliko manj nevarni kot smrtonosne meduze, ki terjajo ogromno življenj.
Znak za prepovedano kopanje v morju – zaradi visokih valov, morskih psov in smrtonosnih meduz.
Picture
Jaz na plaži Surfers paradise.

Avstralski izlet

Iz Brisbana smo Gemma, Darren, Alex in jaz nadaljevali pot do Melbourna, kjer smo komaj čakali na naš avstralski roadtriiiiiiip! 🙂

Pri agenciji Wicked capervan, ki vam jo toplo odsvetujem, smo si sposodili star »hipijevski« kombi.  Zunanjost je bila porisana z liki Kim Possible in »okrašena« z napisom: »Nisem ginekolog, a vseeno lahko pogledam.« Polni pričakovanj smo se iz Melbourna odpravili proti zahodni obali po slavni cesti »Great ocean road«.

Že prvi dan smo se spopadli z iskanjem primernega prostora za naš kombi, saj spanje izven kampov na parkirnih prostorih ni dovoljeno. Ko smo končno našli prostor, smo si želeli le počitka. Zaradi nepopisnega mraza se tisto noč nismo pretirano naspali. Zjutraj smo nadaljevali pot in kmalu ugotovili, da se je splačalo trpeti celo noč. Okoli nas so se nizali čudoviti razgledi na ocean in klife, zvečer pa nas je obkrožal prelep sončni zahod. Prevzel me je tudi utrinek, ujet med sprehodom po deževnem gozdu, kjer so me ogromna drevesa popolnoma sprejela medse. Naslednjo noč smo ponovno spali v kombiju, vendar tokrat na vrhu klifa. Vso noč so nas spremljali mogočni zvoki narave, svež zrak in čudovit razgled.

Picture
S hipijevskim kombijem smo se odpravili na Great ocean road, kjer smo doživeli več zanimivih pripetljajev.
Prelep sončni zahod na Avstralski obali, ki smo ga lahko opazovali več večerov.

Premraženo jutro

Naslednje jutro smo se zbudili resnično premraženi. Romantično parkirišče je bilo zelo hladno in vetrovno, zato se ponovno nismo kaj prida naspali. Že zgodaj zjutraj nas je zbudil “ranger” (neke vrste policist), ki nas je opozoril, da ne smemo spati na javnih parkirnih mestih.

Ko je naš kombi po večkratnih poskusih le stekel, smo se odpravili na pot. Po zajtrku smo si ogledali ogromne skale v oceanu – 12 apostolov  (ni jih dvanajst :)), londonski most in arkado. Vse te naravne umetnine kažejo neverjetno moč narave in oceana. Ko stojiš na koncu tega sveta, dobiš tisti pravi popotniški občutek.

Kenguruji, emuji in koale so redni spremljevalci prometa

Nadaljevali smo pot v civilizacijo, in sicer smo prispeli v mesto Warembool, kjer smo našli tuš in otroško igrišče za odrasle! 🙂 To noč smo spali v kampu, se zbudili ob šestih zjutraj in odšli na vulkan! V okolici smo opazili ogromno kengurujev, koal in emujev, ki so se sprehajali naokoli. Na cestah je treba biti res previden, saj smo vsak dan videli vsaj 3 mrtve kenguruje. Med dolgo vožnjo proti Melbournu smo se ustavili še v mestu Appolo Bay. Tam smo si vzeli čas za obisk sončne in vroče plaže, zvečer pa smo poiskali prostor za peko hrane na žaru ter prenočitev.
Picture
Ena izmed mnogih koal, ki smo jih opazili na poti.
Emu med sprehodom po parku 🙂

Zastrupitev v kombiju

Pot smo nadaljevali proti Melbournu, saj smo morali v Susexu, kjer nas je čakal Spar dogodek. Med vožnjo proti Melbournu so se moje oči začele solziti. Postajala sem omotična in zaspana. Kar naenkrat se je poslabšalo tudi Darrenovo počutje. Ko smo se končno ustavili, sem se tresoča “skotalila” iz kombija. Sopihajoča sem se zleknila na travnik in upala, da čim prej mine. Ko je ta čudni napad končno minil, smo ugotovili, da je v kombiju puščal bencin, ki je povzročil mojo in Darrenovo zastrupitev. Kombi, ki očitno ni bil v najboljši formi, smo v Melbournu zamenjali.

Noč čarovnic

Za noč čarovnic sva se z Gemmo našemili in se malo sprostili, naslednji dan pa nas je čakala 1.200 kilometrov dolga vožnja po deževnem gozdu in ovinkastih cestah. Začelo se je večeriti …
Picture
Kenguruji niso prestrašeni in se velikokrat pojavijo na cesti, kjer jih veliko vsak dan tudi pogine.

Grozljivka sredi Avstralije

Štirje veseli in brezskrbni popotniki smo se v hipijevskem kombiju vozili po Avstraliji proti mestu, kjer smo imeli naslednji dan obveznosti. Vozili smo se po temnih cestah sredi deževnega gozda. Vmesna mesta so bila majhna, prazna in srhljiva. Počasi nas je ujela noč, zato smo se odločili, da bomo prenočišče našli v naslednjem mestu. V tistem trenutku se nam je sredi hriba pokvaril kombi. Pihal je močan in srhljiv veter. V trdi temi smo čakali na rešitelja. Jaz in Ema sva bili že pošteno prestrašeni, medtem ko sta se fanta norčevala iz nastale situacije. Vlečna služba nas je odpeljala do najbližjega mesta, ki smo ga poimenovali kar mesto duhov. Zaradi pozne ure smo se odločili, da bomo prenočili v kombiju pred mehanično delavnico. Ko smo ugotovili, da se mehanična delavnica nahaja sredi gozda, sva se dekleti raje odločili, da prespiva v najbližjem hotelu. V mestu, ki je bilo videti strašljivo zapuščeno, sva našli kitajski hotel z gostinskim lokalom, polnim pijanih moških. Bili sva popolnoma prestrašeni popotnici v zapuščenem mestu. Za nameček je zunaj strašil močan veter, ki je povzročil premikanje hotela ter odpiral in zapiral vrata. Prestrašena fanta sta ugotovila, da spanje sredi gozda ne bo mogoče. Zato sta se z orodjem za obrambo odpravila v mesto, da naju poiščeta. Kmalu sta naju našla na hodniku poleg hotelskega lokala, vsi smo bili enako prestrašeni. V lokalu se je medtem med lokalnimi pijanci že odvijal pretep.

Picture
Beja se je namazala za noč čarovnic, vendar niti slutila ni, da bo to najstrašnejša noč čarovnic, kar jih je doživela 🙂

Beg iz Bege

Vsi štirje smo precej težko preživeli noč. Naslednje jutro so nam že vrnili naš “popravljeni” kombi. Presrečni, da odhajamo iz preklete Bege, smo se vriskajoče odpeljali. Čez nekaj kilometrov pa nas je kombi zopet pustil na cedilu. Razočarani, popolnoma obupani in očitno prekleti smo se vrnili v Bego. V tistem trenutku nam nihče od mehanikov ni želel popraviti našega kombija. Po dolgih pregovarjanjih smo nekako prišli do gospoda, ki je pregledal kombi. Ugotovili smo, da sploh ni bil več vozen. Spakirali smo naše stvari in se natovorjeni vrnili v mesto duhov. Naslednji avtobus za Sydney je peljal ob treh zjutraj. Do desete ure zvečer smo se sprehajali po mestu, potem pa smo se le opogumili in odšli v lokal pod hotelom. Hotelski delavci so nam dovolili ostati v eni izmed sob do tretje ure zjutraj. Vsi štirje smo pripravili budilke in zaspali. In PRESPALI! Na srečo smo ujeli naslednji avtobus, ki je odpeljal ob 7. uri zjutraj. Po osmih urah vožnje smo se vrnili v civilizacijo, v Sydney. To je bila najstrašnejša noč čarovnic kdajkoli!

Dopust na plaži

Zadnja dva dni v Avstraliji smo si privoščili hostel ob morju, kjer smo lahko surfali. Prelepa dežela, ki ima toliko ponuditi, da bi jo človek lahko raziskoval in raziskoval, pa verjetno nikoli ne bi prišel do konca. Z našo ekipo smo se po najboljših močeh potrudili izkusiti čim več in mislim, da nam je uspelo.
Picture
Odlično vreme, čudovite plaže in prijazni ljudje.
Zadnje dni v Avstraliji sem preživela ujeta med valove na čudoviti plaži.

Vtisi

Prva stvar, ki me je presenetila pri Avstralcih, je njihovo obnašanje. Sproščenost in dobra volja ter prijateljski odnos do vsakogar. Kamorkoli prideš, naj bo to trgovina, hostel ali avtobus, te pozdravijo “Živijo, kako si?” ali “Živijo, kaj si počela danes?”. Na začetku sem bila nad takimi vprašanji tako presenečena, da nikoli nisem odgovorila. Zakaj bi prodajalko v trgovini zanimalo, kako sem in kaj sem počela ali pa celo, kakšni so moji plani? Čez čas sem ugotovila, da se na ta vprašanja dejansko odgovarja, in seveda si potem sam na vrsti, da vprašaš prodajalca, kako je. Tako, da se iz majhnega nakupa ali prihoda na avtobus vedno razvije kratek klepet.

Druga stvar, ki je očitna pri avstralski kulturi, je njihov videz. Ko prideš v obalna mesta in se ozreš okoli, imaš občutek, da si pristal v Hollywoodskem surfarskem filmu. Vsa telesa so izklesana do popolnosti in oblečena v zapeljiva surfarska oblačila. Samozavesten in ponosen odnos, ki ga po mojem mnenju spremlja malo nadutosti. Avstralci so mi všeč, pa vendarle dvomim v njihovo iskrenost. Ta »frajerski« odnos je za moj okus videti preveč zaigran.

Velik del Avstralije predstavljajo seveda narava in njena bitja. Ko se zjutraj zbudiš in na roki hraniš ptička »rasta« barv. Med vožnjo se po cesti sprehajajo kenguruji. Opazovanje koal, ki želijo ujeti naslednjo vejo za kosilo. Ogled kitov med sprehodom ob oceanu, med katerim ti pot prečka še kača.

To je delček Avstralije. Dežele kontrastov. Tako v barvah kot v bitjih …

Komentirajte!

Ali ste že obiskali Avstralijo? Kaj vas je najbolj navdušilo? Kaj bi si želeli najprej pogledati v Avstraliji? Ali bi si za raziskovanje Avstralije najeli takšen kombi, kot so si ga Beja in ekipa? 🙂